اخیرا موضوع احداث خیابانی جدید در بافت تاریخی شهر شیراز و در مجاورت حرم حضرت احمدبن موسی از جانب شورای شهر شیراز در حال پیگیری است که متاسفانه همانند سایر اقدامات شورا، اطلاع رسانی مناسبی در مورد آن انجام نمی شود. نظر به اهمیت موضوع و احتمال تخریب گسترده بافت تاریخی به بهانه ایجاد دسترسی جدید، گروه مطالعات شهری فاطر رخدادها و تحرکات مرتبط را رصد کرده و در حال بررسی این اقدامات است. هفته گذشته جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در همین رابطه برگزار شده که جهت اطلاع از محتوای جلسه و همچنین مواضع و نظرات افراد حاضر و نتایج جلسه و جهت ثبت در تاریخ، گروه فاطر اقدام به ارسال نامه ای به رئیس محترم شورای اسلامی شهر شیراز کرده است که در پی می اید:

باسمه تعالی

جناب آقای حقدل

رییس محترم شورای اسلامی شهر شیراز

با سلام و احترام
نظر به اینکه جلسه کمیسیون های عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۹۵/۵/۲۴ با موضوع احداث خیابان در محدوده بافت تاریخی شهر شیراز در مجاورت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار شده و با توجه به اهمیت موضوع و عدم اطلاع رسانی از محتوا و دیدگاه های بیان شده در جلسه مذکور و نتایج و تصمیمات متخذه، مستند به ماده ۲ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مصوب مجلس شورای اسلامی مورخ ۱۳۸۷/۱۱/۶ که تصریح می کند هر فرد ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد، خواهشمند است ضمن پرهیز از کلی گویی در رسانه ها با اطلاع رسانی دقیق و ارائه مستندات به افکار عمومی حقوق ابتدایی مردم را رعایت نمایید. همچنین دستور فرمایید؛
۱- متن صورت جلسه
۲- صوت و گزارش تفصیلی مشروح مذاکرات
۳- فیلم کامل جلسه مذکور
را در مهلت مقرر که در ماده ۸ قانون مذکور تصریح شده است، در اختیار نماینده این گروه قرار دهند. البته همچون گذشته اصرار و تأکید گروه مطالعات شهری فاطر رعایت کلیه حقوق عمومی و ایجاد شفافیت در تمام فرآیندهای تصمیم گیری شورا و شهرداری است. امید است در ماه های پایانی شورای چهارم رئیس و اعضای محترم با آگاهی از ضرورت و اهمیت شفافیت که به تفصیل در بیانیه های این گروه آمده است ضمن ایجاد شفافیت مطلوب در تمام ارکان شورا و شهرداری و ارائه اطلاعات به صورت شفاف زمینه اصلاح اساسی در مدیریت شهری شیراز را در آینده فراهم نمایند.

 خلیل حاجی پور

مدیر گروه

1